preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dr. Ivan Merz, Zagreb

Kako se rodila ideja o mačjem kralju i Rineriji, zemlji mačaka

Pišu:
Marin Petković i Ena Boršo Zorić, 6. a


Pavo Bratoš ide u 6.a razred i jako voli čitati, a omiljene su mu knjige iz serijala Warrior Cats Erin Hunter. Pavo, osim onih mačaka u knjigama, voli i svoje vlastite mačke za koje kaže da se često ponašaju ljudski. Zato je Pavo i napisao uzbudljivu mačju priču Rinerija i Alojs.
Radnja priče odvija se u mačjoj monarhiji Rineriji kojom upravlja čangrizavi mačak Alojs, a tu sujoš njegova žena, mačka Arina, djeca Dajn, Nered, Živko, Ljutko, Snut i još 27 mačića.
Priča koju možete pročitati u knjižnici, bila je povod za ovaj razgovor.

Mravek: Pavo, kakav je bio osjećaj kad si završio knjigu?
Pavo: Očekivao sam da će moja priča biti popularna i čitana. Očekivao sam
dosta posudba, što se i dogodilo. Vrlo sam sretan zbog toga i to me
nadahnjuje za daljnje pisanje.
Mravek: Misliš li da si zaslužio biti u Mraveku?
Pavo: Pa, mislim da jesam. U, stvari Mravek su naše, znači učeničke
webnovine. Puno sam radio na knjigama i želio bih da se moj trud vidi i
objavi.
Mravek: Koje si knjige do sada objavio?
Pavo: Do sada sam objavio priču Rinerija i Alojs, no dvije priče, Oriens i
Mačkopanski rat još su u pripremi. U svim tim pričama glavni su junaci
mačke.
Mravek: Želiš li i dalje pisati?
Pavo: Želim, naravno. Volim pisati. Jako je zabavno, pogotovo kada radite
na zapletu jer tada nemate ideje za nastavak. Ali kada naiđe ideja, smatrate
da će biti smeće, a zapravo je odlično.
Mravek: Hoćeš li pisati i drugačije knjige (a da nisu o Alojsu)?
Pavo: Da, hoću, već radim na jednoj. Naslov će biti Šuma trupala. Priča će
izići početkom drugog polugodišta.
Mravek: Jesi li sam dobio ideju ili te je netko potaknuo na pisanje?
Pavo: Sam sam dobio inspiraciju, ali par je priča nastalo po prijedlozima
drugih ljudi.
Mravek: I za kraj, što te je potaknulo na pisanje?
Pavo: Ponašanje mojih mačaka jer se često ponašaju vrlo ljudski.

 


Vijesti naše novinarske ekipe

Dan neovisnosti – 8. listopada 2014.

Odluka Hrvatskog sabora donesena je dan prije nego što je istekao tromjesečni moratorij,

odnosno na zahtjev Europske zajednice,

da bi se jugoslavenska kriza pokušala riješiti mirnim putem.

 

Na Dan neovisnosti građani Hrvatske prisjećaju se dana kada je Hrvatska država postala neovisna. Taj dan slavimo 8. listopada, zato je taj dan neradni. Toga dana 1991. godine, Hrvatski sabor je donio odluku o raskidu sveza s državom Jugoslavijom. Odluka

Hrvatskog sabora donesena je dan prije nego što je istekao tromjesečni moratorij, odnosno na zahtjev Europske zajednice, da bi se jugoslavenska kriza pokušala riješiti mirnim putem. Istoga dana kada je istekao moratorij na hrvatsku Odluku o samostalnosti, zrakoplovi JNA bombardirali su povijesnu jezgru Zagreba i Banske dvore u kojima je bilo smješteno tadašnje državno vodstvo na čelu s predsjednikom dr. Franjom Tuđmanom. Obitelji na Dan neovisnosti posjećuju svoju rodbinu, prijatelje, idu na izlete ili jednostavno ostanu kod kuće i odmaraju se kako bi za sljedeći dan bili odmorni i puni energije.

                                                                     


4.listopada – Svjetski dan zaštite životinja

Pišu Leonarda Cinotti i Marta Bebek

Gospođica Marija Komšo rekla nam je da voli životinje.

Smatra da djecu treba od malena učiti o životinjama i kako

 se ponašati prema njima te govoriti o tome u medijima.

Na Svjetski dan zaštite životinja, odlučile smo istražiti koliko ljudi vole životinje i brinu li se o njima.

Pred školom smo susrele Mariju Komšo, studenticu medicine, i Mariju Janković, studenticu veterine.

Gospođica Marija Komšo rekla nam je da voli životinje. Smatra da djecu treba od malena učiti o životinjama i kako se ponašati prema njima te govoriti o tome u medijima.

I sama ima ljubimca – psa Flokija – redovito ga vodi u šetnju i brine se o njemu.

Protivi se zatvaranju životinja u kaveze, osim u iznimnim slučajevima.

Gospođica Janković ne može si priuštiti ljubimca, ali ih voli. Misli da možemo spriječiti zlostavljanje životinja ako razgovaramo više o toj temi.

Nipošto ne odobrava držanje životinja u kavezima, jer mi ljudi smo slobodni, pa zašto ne bi i životinje bile?!

Savjetuje da se o životinjama brinemo onako kako bismo se brinuli i o svome prijatelju.

Slažemo se s gospođicom Marijom i zahvaljujemo našim sugovornicama na ugodnom razgovoru.


2.listopada – Međunarodni dan nenasilja

Pišu Leonarda Cinotti i Marta Bebek, 5.c

 

Nasilna djeca vjerojatno imaju obiteljskih problema i misle da ih mogu riješiti nasiljem.

Nasilje se događa često u kasnim noćnim satima kada su ulice puste, a žrtve bespomoćne.

Najčešće se provodi nad starijim osobama i nad mlađim djevojkama.

 

Povodom Međunarodnog dana nenasilja, odlučile smo otkriti koliko su ljudi osjetljivi na tu temu.

Ispitale smo slučajne prolaznike, gospodina Branimira Lukovića i zaštitara Miroslava.

Gospodine Luković misli da nasilje možemo spriječiti tako da djecu učimo dobrom ponašanju i pazeći da se kreću u dobrom društvu. Smatra da nasilnike nije dovoljno samo kazniti.

Nasilna djeca vjerojatno imaju obiteljskih problema i misle da ih mogu riješiti nasiljem.

Predlaže da se djeca koja ponavljaju nasilje pošalju u ustanove u kojima će stručnjaci raditi na njihovom ponašanju.

Zaštitar Miroslav oštro je osudio nasilje. Ono se događa često u kasnim noćnim satima kada su ulice puste, a žrtve bespomoćne. Najčešće se provodi nad starijim osobama i nad mlađim djevojkama.

Miroslavovo je mišljenje da se nasilje može spriječiti s više tolerancije i razgovora.

Zahvaljujemo im na njihovom mišljenju i slažemo se da nikakav oblik nasilja, pogotovo nad djecom, nije prihvatljiv.


1.listopada – Međunarodni dan starijih osoba

Pišu Leonarda Cinotti i Marta Bebek, 5.c

 

Znamo da su stariji uvijek i pametniji jer su riznica iskustva

pa smo objeručke prihvatile savjete koje smo danas dobile.

 

Svake godine, početkom listopada, obilježava se Međunarodni dan starijih osoba. Prilika je to da zastanemo i razmislimo o životu starijih.

Dok smo tako razmišljale, pred školom su prolazile dvije gospođe.

Gospođa Đurđa Ljubović ima 61 godinu, po zanimanju je obućarski tehničar. Zaustavile smo ju i porazgovarale s njom. Izjavila je da se dobro osjeća, provodi vrijeme sa svojom obitelji i poručuje mladima da slijede sebe i svoje snove.

Gospođa Vesna Đurić ima 68 godina, radila je kao profesor i u knjižnici.

Udana je, ima djecu i unuke. Uživa u životu i u svojim godinama, puno hoda i pazi što jede. Savjetuje mladima da izbjegavaju stres, jedu voće, uživaju u svakom trenutku i uče jezike.

Znamo da su stariji uvijek i pametniji jer su riznica iskustva pa smo objeručke prihvatile savjete koje smo danas dobile.

Zato, mladi, učite, slijedite svoje snove, ali i izbjegavajte stres i uživajte u svakom trenutku!


Dani otvorenih vrata

Dani otvorenih vrata

 

6. i 7. svibnja otvorili smo vrata škole širom. Tih su dana na nastavu mogli doći roditelji, ali i svi koji su htjeli osjetiti dah škole i vratiti se u dane učenja i deranja laktova po školskim klupama.

Učitelji su pripremili radionice, kvizove, vježbaonice, natjecanja, a u svemu su s učenicima aktivno mogli sudjelovati svi nazočni roditelji, djedovi, bake, dadilje, tete i ostala bliža i daljnja rodbina. U mnogim je učionicama toga dana uz veselo ozračje vladala i prava gužva jer je na otvoreni sat došlo više roditelja, braće, sestara i ostale rodbine nego što je u razredu učenika.

Bili su to sati otvorenoga srca.

 

Razred: 1.a

Nastavni predmet: Hrvatski jezik

Tema: Tišina – čitamo; čitanje naglas slikovnice Božidara Prosenjaka Miš

Učiteljica: Mirna Tomašek

20 učenika i 22 roditelja

 

Učenici i roditelji naglas su čitali omiljenu pričicu o mišu kojega su ulovili i svojim se plijenom hvalili dječaci i djevojčice iz jedne ulice.

Čitanje naglas sve se češće provodi u projektima za poticanje čitanja, a cilj je izgradnja kulture slušanja i čitanja. Roditelji su stekli uvide kako njihova djeca reagiraju na školskome satu i istaknuli da im je ovo bilo dragocjeno iskustvo.

 

Razred: 1.b

Nastavni predmet: Priroda i društvo i Likovna kultura – korelacija

Tema: Misli zeleno, čuvaj okoliš!

Učiteljica: Željka Filković

Sudjelovalo je 19 učenika i 17 roditelja (u razredu su dva para blizanaca)

 

Učenici su u uvodnome dijelu istaknuli jasnu podjelu između otpada i smeća, što je zbunilo roditelje koji to ne razlikuju, a zatim su ih poučili kako reciklirati odbačene limenke, odnosno učiniti ih ponovno upotrebljivima. Zatim su oslikavali stare limenke, a roditelji su mogli samo komentirati i usput se čuditi koliko se toga o reciklaži nauči u 1. razredu. Na kraju sata svi su mislili mnogo zelenije nego na početku.

 

 

Razred:1.c

Učiteljica: Ivana Tuteković

Nastavni predmet: Tjelesna i zdravstvena kultura

Tema: Štafetne i momčadske igre

Održano je natjecanje između roditelja i djece, roditelji su pobijedili u štafetnim igrama a djeca u graničaru.

Sudjelovalo je 17 roditelja i 18 djece

 

Razred: 2.a

Nastavni predmet: Integrirani sat

Tema: Kviz znanja

Učiteljica: Mirjana Matković

Sudjelovalo je 22 učenika i 23 roditelja

 

U kvizu je bilo obuhvaćeno znanje iz svih predmeta, a učenici su pitanja postavljali svojim roditeljima i obratnoRoditelji su se nad mnogim pitanjima duboko zamislili, a bilo je i komentara kao: Tata, pa ti ništa ne znaš! ili  Mama, tata, sve ste zaboravili! što je izazvalo buru smijeha.

 

Razred: 2.b

Nastavni predmet: Sat razrednika – pedagoška radionica

Tema: Prihvaćanje različitosti

Učitelji: Ljiljana Rukavina, učiteljica i Vedran Prpić, psiholog

Sudjelovalo je 22 učenika i 30 roditelja i ostale rodbine

 

Učenici su u parovima s roditeljima crtali obiteljski grb sa simbolima kojima se ističu obiteljske vrijednosti. Na kraju su svi zajedno stojeći u krugu, odmatajući klupko vune i preplećući vunene niti ispleli mrežu prijateljstva. Mreža je ispala savršeno, a takvo je bilo i ozračje na radionici.

 

Razred: 2.c

Nastavni predmet: Integrirani sat

Tema: Ruke

Učiteljica: Alica Vojtek

Sudjelovalo je 18 učenika i 20 roditelja

 

Učenici su otkrivali što sve možemo učiniti rukama, istraživali ljudsko tijelo i pokret, radili rukama, pjevali o rukama, slikali ruke…

Roditelji su aktivno sudjelovali, a kako ih je bilo više nego učenika, u učionici je vladala simpatična gužva.

 

 

 

Razred: 3.a

Nastavni predmet: Hrvatski jezik: analiza filma

U uvodnom dijelu sata učenici gledaju film o školi u prirodi na Sljemenu (stvaranje ugodnog razrednog ozračja). Analizom filma i razgovoru o dojmovima sa Sljemena dolazi se do razgovora o samostalnosti i odgovornosti i najavljuje film La luna. Gledanje filma, analiza. U stvaralačkom dijelu učenici uz pomoć roditelja smišljaju stihove sa ponuđenim pojmovima iz filma (mjesec, noć, san, zvijezde...). Čitanje pjesama. Pjevanje pjesme Here comes the sun za kraj (pjevali su i roditelji). 

U razredu je bilo 22 učenika i 25 roditelja, baka, djedova, dadilja...

 

 

Razred: 3.b

Nastavni predmet:  Priroda i društvo i likovna kultura - korelacija

Tema: Živi svijet u Jadranskome moru i uz more – izrada slikovnice

Učiteljica: Jadranka Pađen

Sudjelovalo je 20 učenika i 30 što roditelja, što uže i šire rodbine

 

Zadaća je bila naslikati motive živoga svijeta iz Jadranskoga mora, a učenici su radili u paru s roditeljima. Na satu je bilo i mlađe braće i sestara, a upravo su oni bili najaktivniji ponosno pokazujući svoje uratke. Nekoliko je roditelja otišlo na sat mlađe braće u prvi razred, a starijim trećašima došli su djedovi, bake ili drugi rođaci. Bilo je veselo i gužvovito.

 

Razred: 4.a

Nastavni predmet: Integrirani sat

Tema: Majčin dan

Učiteljica: Milka Bobaš

Sudjelovalo je 22 učenika i 12 roditelja

 

U prvome dijelu sata učenici su čitali ulomke iz pjesama i književnih djela s temom Majka po vlastitu izboru. Zatim su slikali portret svoje majke pokušavajući istaknuti njene karakterne osobine. Naoko složen zadatak urodio je izvrsnim i vrlo zanimljivim likovnim uradcima.

 

Razred: 4.b

Nastavni predmet: Integrirani sat

Tema: Ključevi sreće

Učiteljica: Nives Stanković

Sudjelovalo je 19 učenika i 17 roditelja

 

U veselu ozračju i prepunoj učionici učenici su otkrivali što je potrebno za sreću i što sve utječe na osjećaj sreće. Slijedilo je oblikovanje u materijalu – izradi svoj ključić sreće u glinamolu: učenici su izrađivali zajedno s roditeljima, djedovima i bakama svoj ključić sreće i pjevali pjesme o sreći.

Na početku sata svi su se malo razgibali, a u tim je vježbicama najrevnije sudjelovao jedan djed koji se i kasnije izvrsno zabavljao izrađujući ključić sreće sa svojom unukom i pjevajući.

 

Razred: 4.c

Nastavni predmet: Likovna kultura

Tema: Slikanje - miješanje boja - proljetno cvijeće

Sudjelovalo je 18 učenika i 14 roditelja

Učiteljica: Dijana Ivičević

 

Svaki je roditelj sa svojim djetetom naslikao zajedničku sliku s motivom proljetnoga cvijeća u vazi. Sat je bio vrlo uspješan, a najmlađi slikar na bilo je djetešce od desetak mjeseci koje je sa svojom majkom i bratom učinilo da zavlada veselo i toplo ozračje u učionici.

 

Razred: 5.b

Nastavni predmet: Matematika

Tema: Predstavljanje izložbe udžbenika Matematičke zgode: udžbenik koji je volio Hlapića i rješavanje zadataka iz udžbenika matematike iz 1907. godine

Učiteljice: Gordana Paić, prof. matematike i Vesna Šredl, knjižničarka

Sudjelovalo je 16 učenika, nije bilo roditelja

 

U uvodnome dijelu prikazana je izložba udžbenika Matematičke zgode i objašnjena veza između lika iz književnoga djela i matematičkoga udžbenika, a zatim su učenici rješavali zadatke iz udžbenika Antuna pl. Cuvaja Matematika za IV.  godište iz 1907. godine. Učenicima se svidio ovaj izlet u prošlost. Hlapić je njihovih godina i on bi u svoje vrijeme u školi rješavao upravo ovakve zadatke.

 

Razred: 6.b

Nastavni predmet: Priroda

Tema: More i kopnene vode: ponavljanje kroz igru asocijacija, memory, križaljke, rebuse i premetaljke

Učiteljica: Iva Marinković, prof.

Sudjelovalo je 20 učenika i 1 roditelj

 

Učenici su bili podijeljeni u 4 skupine koje su se nadmetale u znanju. Svi su bili vrlo aktivni i veseli, te su tražili još igara jer im je bilo zanimljivo.

 

 

Jasminka Salamon

 

Jasminka Salamon održala je sat sa sedmero učenika 7.b razreda. Nije bio nazočan nijedan roditelj.

Tema je bila: ispravljanje leksičkih, slovničkih i pravopisnih pogrešaka u vezanom tekstu.

Rad je bio skupni. Nastavno je sredstvo bio nastavni listić s pripravljenim primjerima. Učiteljica je također bila dio skupine.

Pogreške su ispravljane s objašnjenjima.

Sve planirano realizirano je.

 

 

Goran Osmanović

Tema otvorenog sata: Kviz znanja - najslabija karika.

Kratki opis: Grupa učenika 8. razreda sudjelovala je u kvizu "Najslabija karika". Učenici su odgovarali na pitanja vezana za rimsku i grčku povijest, mitologiju, civilizaciju te za latinski i grčki jezik i gramatiku. Cilj kviza bilo je ponoviti i prisjetiti se naučenog gradiva latinskog i grčkog jezika 5. do 8. razreda. Najbolji igrač dobio je ocjenu "odličan".

Razred: 8.a/b

Broj učenika: 4 (od 5 upisanih)

Broj roditelja: 0

 

Andrej Šuljić

Predmet: Fizika

Tema: Pokusi u nastavi

Razred: 7.b

Broj učenika: 10

Broj roditelja: 2

Tema otvorenog sata bila je Pokusi u nastavi fizike. Učenici su kroz kratke demonstracije predstavili deset pokusa koje su usvojili tijekom školske godine. Pokusi su obuhvaćali gradivo vezano uz građu tvari, pretvorbe energije, toplinu. Svaki je učenik imao zadatak demonstrirati po jedan pokus i objasniti njegovo fizikalno značenje. Nakon toga su se roditelji i učenici uključivali u raspravu i donosili zaključak o cijeloj pojavi.

 

Lahorka Rožić

Otvoreni sat Likovne kulture u 8.b razredu

Nastavna tema: Boja-Izražajnost boja

Voditeljica otvorenoga sata: Lahorka Rožić, prof.

Razred: 8.b, nazočno 7 učenika

Na otvorenom satu Likovne kulture učenici 8.b razreda pastelama su na velikom natron papiru 1m x 2m slikali podmorje. 

Tijekom slikanja nakratko su nas posjetili ravnatelj, pedagoginja, defektologinja i dva roditelja učenika nižih razreda te dva mlada fotografa. 

 

 


Dani škole od 6. do 9. svibnja 2014. godine

Dani škole od 6. do 9. svibnja 2014. godine

6. svibnja 2014.

Dan otvorenih vrata - boravak, izborna nastava i ostale aktivnosti

Pripremljene su izuzetno dobre radionice za učenike i roditelje; bile su na visokom profesionalnom nivou, zanimljive  i edukativne.

7. svibnja 2014.

Dan otvorenih vrata - razredna nastava

Radionice i nastavni sati plijenili su pažnju u razrednoj nastavi  - pripremljeni sati bili su izuzetno dobri i zapravo bi takva nastava trebala biti.

Predmetna nastava

Nastava se odvijala u manjim skupinama, a sati su bili vrlo lijepo pripremljeni i izvedeni. Nažalost, sve se odvijalo uglavnom bez roditelja, kao da se roditelji prelaskom u 5. razred odreknu svoje djece i kao da djeca ne trebaju podršku roditelja.  Ovo je direktna pljuska roditeljima koji ne shvaćaju da roditeljstvo, briga za djecu, podrška i pratnja djetetu treba i do završnih razreda srednje škole. Pitanje je zašto roditelji nisu došli u školu, jesu li tomu pridonijeli i sami učenici koji su demotivirali svoje roditelje da dođu na otvoreni sat…

   

8. svibnja 

Umjetnička večer - likovna i glazbena večer

Kvalitetni likovni radovi dopunjeni zvukovima instrumenata u rukama naših učenika neodvojivi su dio doživljaja koji su nam darovali naši učenici i dragi gosti iz Marije Bistrice.

9. svibnja

Položili smo cvijeće na grob blaženoga Ivana Merza i prisustvovali svetoj misi.

 Što ću biti kad odrastem - prekrasan doživljaj na Zrinjevcu

Ovo je događanje sada već pomalo prešlo u rutinu, a odlikuje se visokom kvalitetom izvedaba i koncentriranim emotivnim nabojem učenika, djelatnika i roditelja. Lijepo okruženje bilo je ispunjeno velikom količinom pozitivne energije, dragim i ushićenim učenicima, pažljivo pripremanim štandovima (osobito razredne nastave), uzbuđenim roditeljima, veselim zvucima glazbe i radosnim glasovima… I sve je potrajalo upravo toliko dok se svi nismo izmorili.

Vaš ravnatelj

 

 

 


Prijateljstvom protiv različitosti

 

Prijateljstvom protiv različitosti

 

"Prijateljstvom protiv različitosti“ -

- međunarodna razmjena učenika

projekt je mobilnosti kojim se promiče

jezična raznolikost i znanje o drugim zemljama Europe.

 

"Prijateljstvom protiv različitosti" - međunarodna razmjena učenika projekt je mobilnosti kojim se promiče jezična raznolikost i znanje o drugim zemljama Europe. Ovo je i nastavak projekta "Europska godina 2014: kako spojiti posao i obitelj?" ostvaren u studenome 2013. godine. Glavni je cilj projekta interkulturalnim učenjem osvijestiti i djelovati na stereotipe i predrasude među različitim državama, te prijateljstvom djelovati protiv nasilja.

 

Naši su učenici sedmoga i osmoga razreda, koji uče njemački jezik, sa svojom profesoricom Yvonne Jurin i profesorom Juricom Šperandom posjetili Željezno (Eisenstadt) u studenome prošle godine, a ove su godine od 22. do 29. ožujka učenici iz Željeznog boravili u Zagrebu .

Partner u projektu Škola BG/BRG/BORG Eisenstadt/Željezno - gimnazija je u Gradišću koja u svakoj generaciji ima razred koji uči hrvatski jezik kao jezik nacionalnih manjina.

 

 

Voditeljice projekta su Sabine Nagy i Yvonne Jurin, a suradnici su Gerhard Pöschl i Jurica Šperanda.

 

Ove je godine u razmjeni sudjelovalo 20 učenika sedmih i osmih razreda OŠ „Dr.Ivan Merz“ i 20 učenika četvrtoga razreda (što u našem sustavu odgovara osmom) škole BG/BRG/BORG Eisenstadt.

Realizacija projekta je klasična, projektna i izvanučionička nastava, boravak austrijskih učenika u obiteljima i različiti sadržaji slobodnoga vremena učenika.

 

 

 


Savezna gimnazija iz Željeznoga

Učenici Savezne gimnazije u Željeznom sa svojom su profesoricom Sabine Nagy od 24. ožujka u posjetu našoj školi i Zagrebu. Sabine nam je zahvalila na gostoljubivosti na živopisnom gradišćanskohrvatskom jeziku:

„Savezna gimnazija iz Željeznoga zahvaljuje se najlipše svim učiteljima, ki su bili pripravni sudjelivati pri školskoj razmjeni. Čuda smo naučili, vidili, razgledali… Škola  „Dr. Ivan Merz“ s nje školari će nam za svenek ostati u lipom pamćenju.“

Sabine Nagy, profesorica hrvatskoga i gradišćanskohrvatskoga jezika u Saveznoj gimnaziji u Željeznom (Eisenstadtu


UČENICI PETOGA B POSTALI ZLATNI POSVOJITELJI MORSKOGA LAVA

KAKO SU UČENICI PETOGA B POSTALI ZLATNI POSVOJITELJI MORSKOGA LAVA

 

Nakon nekoliko tjedana premišljanja, razmišljanja i

dogovaranja, odlučili smo se za - lava.

Ali, kada smo došli u Zoološki vrt, shvatili smo da lav

stalno spava i da ga je vrlo teško hraniti.

Otprilike tako da, tko nije bio dobar, ide u kavez za doručak…

 

 

Prije svega, želimo pozdraviti čitatelje Mraveka i ispričati im neobičnu priču o tome kako smo postali zlatni posvojitelji jedne divne životinje.

Krenimo.

Riiiingggg, zazvonilo je zvono kad smo počeli ulaziti u učionicu matematike. Nismo ni slutili što će nam na tom satu naša razrednica predložiti. Jer, dan je bio običan, kao svaki drugi do toga trenutka. Zaboravili smo napomenuti kako smo dan prije bili na razrednom izletu s našom razrednicom upravo u zagrebačkome Zoološkom vrtu.

Posjedali smo za klupe i izvadili školski pribor očekujući da sat počne. I počeo je jednom vrlo zanimljivom temom. Naime, razrednica je predložila da posvojimo životinju iz maksimirskog Zoološkog vrta. Inače smo poznati kao fin i pristojan razred, ali ovo je bio prevelik izazov. Vjerujemo da u tom trenutku profesorici nije bilo lako. Dok nas je profesorica neuspješno pokušavala stišati, mi smo se međusobno nadglasavali. Nakon nekoliko minuta vriska i opće galame, napokon smo počeli normalno razgovarati. I kao što pretpostavljate, dečki su krenuli s prijedlozima koji su bili uglavnom neostvarivi. Oni su htjeli neke dinosauruse, pa slonove, žirafe i slično. Nakon toga krenuli su mudriji i normalniji ženski prijedlozi. Nemojte misliti da se hvalimo, ali cure su imale puno bolje prijedloge (većina). Tako je spomenuta pustinjska lisica, pa piton, anakonda… Možda vam se to isprva čini egzotičnim i neostvarivim, ali molim vas, toga barem ima u Zoološkom vrtu! Nakon nekoliko tjedana premišljanja, razmišljanja i dogovaranja, odlučili smo se za - lava. Ali, kada smo došli u Zoološki vrt, shvatili smo da lav stalno spava i da ga je vrlo teško hraniti. Otprilike tako da, tko nije bio dobar, ide u kavez za doručak (samo se šalimo). Odlučili smo se ipak za mnogo živahnijega morskoga lava, pa recimo nešto o njemu. Zove se Zagi, ima ženu i djecu i preko 300 kg i vrlo je velik. Postali smo zlatni posvojitelji (što znači da smo za njega prikupili dosta novca) i presretni smo što znamo da upravo mi jednu životinju održavamo na životu. Posjećujemo ga jednom mjesečno, volimo ga i skrbimo o njemu. Što se žene i djece tiče, prepuštamo ih drugim posvojiteljima, jer novca više nemamo. I to je to. Bokić!

 

Franka Žnidar, a svesrdno su pomagale Pia Iva Buchwald Ružić i Karla Ilotić,

sve vrijedne cure iz  5.b

 


ČITANJE JE OPET U MODI

Laura Lesjak prva u čitateljskoj utrci

                     

Laura Lesjak, učenica 6.a razreda, proglašena je u mjesecu ožujku 2014. godine najčitateljicom u Knjižnicama grada Zagreba. Laura je tijekom 2013. godine u gradskim knjižnicama posudila (i pročitala) ukupno 239 knjiga i tako potukla konkurenciju koja ju je slijedila s velikom razdaljinom.

Ako ovomu pridodamo još 35 knjiga iz školske knjižnice koje je Laura posudila tijekom protekloga razdoblja, onda možemo reći da je Laura gotovo pa čitala knjigu na dan. Naravno, Laurine čitateljske apetite naša školska knjižnica ne može pokriti, ali i tu se za Lauru, osim lektire, pronađe pokoji zanimljiv naslov. Laura je, naime, i na našem popisu najčitatelja.

Veselimo se Laurinu uspjehu i pozdravljamo način na koji su to mediji popratili. Čini se da je čitanje opet u modi.

 

Mravek

 

Poveznica za članak na T-portalu

 


IZLOŽBA DIGITALNE FOTOGRAFIJE U NAŠOJ ŠKOLI

IZLOŽBA DIGITALNE FOTOGRAFIJE U NAŠOJ ŠKOLI

 

piše Ida Ibrišimović, 7.b

 

U povodu 6. po redu izložbe digitalne fotografije u našoj školi razgovarali smo sa Slavicom Horvat, diplomiranom učiteljicom razredne nastave i informatike

Učiteljica informatike Slavica Horvat već šestu godinu zaredom u našoj školi priprema izložbu digitalne fotografije. Izložba je vrlo brzo postala zanimljiva učenicima i njihovim voditeljima iz drugih škola koji su počeli slati svoje radove na natječaj. Danas na izložbi mogu izlagati svi zaljubljenici u fotografiju diljem Hrvatske pod uvjetom da su učenici osnovne škole.

 

Mravek: Profesorice Horvat, kada se rodila ideja o pokretanju ovakve izložbe?

 

Horvat: Ideja se rodila prije šest godina kada sam došla raditi u ovu školu. U dogovoru s ravnateljem omogućila sam učenicima naše škole da se okušaju u takvoj umjetnosti.

 

Mravek: Kad ste počeli izlagati fotografije svojih učenika i kolega, jeste li očekivali ovakav odjek u drugim školama?

 

Horvat: Nisam očekivala ovakav odjek. Nisam ni slutila da će se izložba tako proširiti.

 

Mravek: Koliko je škola ove godine izlagalo?

 

Horvat: Ove je godine izlagalo 26 škola.

 

Mravek: Tko je u žiriju za izbor najbolje fotografije i kako članovi žirija ocjenjuju izložene fotografije?

 

Horvat: U žiriju su bili Vjeran Lisjak i Martina Horić. Oni ocjenjuju fotografiju  najprije po pogođenoj temi, zatim po njihovu stručnom sudu procjenjuju jesu li primijenjena neka osnovna pravila u snimanju fotografije.

Mravek: Koja je fotografija ove godine osvojila prvo mjesto?

 

Horvat: Najboljom fotografijom proglašena je fotografija pod nazivom „Fail“ učenice Klaudije Pulek iz OŠ Nikole Tesle.

Mravek: Neki fotografi tvrde da nema fotografije do one snimljene klasičnim fotoaparatom. Slažete li se s njima?

 

Horvat: Slažem se jer mislim da se pri snimanju klasičnim fotoaparatom puno više pazilo i pripremalo. Fotografirala se jedna do dvije fotke koje su imale ono nešto. S druge strane, ne slažem se jer mislim da je digitalna fotografija stvorila revoluciju u fotografiranju i daje puno više mogućnosti fotografu.

 

Mravek: Planirate li još proširiti izložbu?

 

Horvat: Razmišljala sam da ubacim i niže razrede osnovne škole (3. i 4.) u zasebnoj kategoriji, ali nisam još razmišljala o proširenju na druge države.        

 

Mravek: Zahvaljujemo Vam na razgovoru i želimo još mnogo dobrih fotografija i još više sudionika u budućim izložbama.


Bili smo u Gradišću

Našli smo se točno u sedam sati na Glavnom kolodvoru u Zagrebu. Pri polasku nas je obuzeo strah. Nismo znali što nas čeka, bili smo uzbuđeni. Ruke su nam se znojile. Nakon uzbudljivog putovanja slijedilo je upoznavanje s obiteljima kod kojih smo boravili.U nedjelju smo svi zajedno otišli u restoran i razgovarali o novim iskustvima i doživljajima.

Preživjeli smo i prvi dan u školi, ponovno se susreli sa svojim profesorima i prijateljima. Bilo je zanimljivo.

Čekalo nas je mnogo zabave u Beču. Proveli smo tamo dva dana, posjetili neke muzeje, zoološki vrt, božićni sajam, te mnoge znamenitosti. Imali smo čak i slobodno vrijeme koje je svatko potrošio na svoj način.

Svakoga poslijepodneva organizirali smo neke aktivnosti i druženja.

Još dva dana škole nije nam predstavljalo problem, imali smo razne radionice na kojima smo i ponešto naučili.

Subota, posljednji i najtužniji dan. Ponovno smo otišli na pizzu, a zatim  na željeznički kolodvor u Wiener Neustadtu odakle smo vlakom krenuli u Zagreb. Na kolodvoru smo plakali i shvatili da se uvijek na kraju provoda svi najbolje upoznaju, ali i to da sve lijepo kratko traje. Unatoč suzama na rastanku bilo nam je drago što ćemo nakon tjedan dana opet vidjeti svoje roditelje.

 

Hana Cerić i Ida Ibrišimović, 7.b


TERENSKA NASTAVA U KRAPINI

Naša terenska nastava

Jedan dan u Krapini

Stižemo u Krapinu. Najprije idemo u crkvu svete Katarine gdje nas je dočekao fratar. Ispričao nam je mnogo o povijesti te crkve i Krapine, o stanovnicima i o blagu koje Krapina čuva. Nakon toga jedan veoma ljubazni vodič poveo nas je u razgled Franjevačkog samostana koji se nalazi uz crkvu. Zadivljeno smo promatrali brojna povijesna djela, najmanju Bibliju na svijetu, a najviše nas je zadivio izvornik Belostenčeva „Gazophylaciuma“.

 

Ujutro 8. studenoga, uzbuđeni i puni očekivanja, krenuli smo na terensku nastavu u srce Hrvatskoga zagorja, u grad Krapinu. Prije polaska dočekala nas je ljubazna voditeljica i naše profesorice Marinković i Dolić te profesor Šuljić. Smjestili smo se u lijep i moderan autobus te polako ali sigurno krenuli prema svojemu odredištu. U autobusu smo dobili zadatke koje smo tijekom razgleda morali rješavati.

Kroz prozor autobusa najprije smo promatrali buđenje svojega grada. Promatrali smo i vozače i vozačice kako nervozno voze prema svojim odredištima na početku novoga radnoga dana. Malo kasnije već smo oko sebe gledali prekrasne pejsaže. Vidjeli smo kako je magla zaogrnula šume u svoj bijeli ogrtač.

Stigli smo u Krapinu. Najprije smo pogledali crkvu svete Katarine gdje nas je dočekao fratar. Ispričao nam je mnogo o povijesti te crkve i Krapine, o stanovnicima i o blagu koje Krapina čuva. Nakon toga jedan veoma ljubazni vodič poveo nas je u razgled Franjevačkog samostana koji se nalazi uz crkvu. Zadivljeno smo promatrali brojna povijesna djela, najmanju Bibliju na svijetu, a najviše nas je zadivio izvornik Belostenčeva „Gazophylaciuma“. Nitko od nas, pa čak ni profesorica, nije znao da se izvornik nalazi ovdje. Zapisali smo važne povijesne podatke, fotografirali vrijedne knjige i uputili se prema svojemu sljedećemu odredištu, rodnoj kući Ljudeviita Gaja.

Dok smo hodali prema Gajevoj kući, promatrali smo brdoviti krajolik oko Krapine i zanimljive pojedinosti toga malenoga grada.

U Gajevoj rodnoj kući doznali smo mnogo o njegovu životu. Poslušali smo priču o članovima njegove obitelji, razgledali ilirsku uniformu i ostale izloške i krenuli prema još jednom odredištu, prema Muzeju krapinskog neandertalca.

Kad smo došli u taj krasni i suvremeni muzej, podijelili smo se u dvije skupine, pogledali zanimljiv film o našim predcima i uz stručno vodstvo razgledali nalazište krapinskog pračovjeka.

Nakon toga poučnoga dijela, naše se terenska nastavila, ali dobili smo malo slobodnoga vremena koje i nije bilo slobodno jer smo morali rješavati još jedan zadatak: od stanovnika Krapine doznati i zapisati nešto o posebnostima krapinske kajkavštine i o narodnim pjesmama toga kraja. Mnogi nas prolaznici nisu ozbiljno shvatili, ali smo ipak uspjeli naučiti nešto novo o narječju i o narječnoj književnosti.

Naše posljednje odredište bio je Trški Vrh, nama nepoznato svetište. Razgledali smo crkvu svete Marije Jeruzalemske koja je veoma lijepa, ali i zapuštena.

Krenuli smo prema Zagrebu puni dojmova i znanja. Na polasku iz Krapine opet se pogled pružio na prekrasne pejsaže našega Zagorja.

Zadovoljni, rastali smo se i krenuli svojim kućama. Nadajmo se da će ova terenska nastava u nama ostaviti traga, tj. da ćemo uspjeti zapamtiti barem dio od svega što smo saznali.

 

                                                                  Ruđer Sušanj, 8.b

Priložene fotografije: ...395 - zajednička fotografija ispred Muzeja krapinskog neandertalca, 358 - u franjevačkoj crkvi, 367 - izvornik znamenitog Belostenčeva "Gazophylaciuma", rječnika iz 17. st. Izložen je u knjižnici franjevačkoga samostana, 405 - minijaturni Gospin lik na oltaru crkve svete Marije Jeruzalemske na Trškom Vrhu, 398 - prekrasni svod baroknoga dragulja, crkve svete Marije Jeruzalemske

 

 


KRALJ DEBATE U NAŠOJ ŠKOLI

Kralj debate u našoj školi

 

U našoj je školi organizirana slobodna aktivnost radnoga naslova debata.

U debati mogu sudjelovati svi zainteresirani učenici sedmog i osmog razreda.

O tome što je debata, kako je približiti učenicima te što se njome postiže,

razgovarali smo voditeljem debate Mauelom Kraljem.

 

U našoj je školi organizirana slobodna aktivnost radnoga naslova debata. U debati mogu sudjelovati svi zainteresirani učenici sedmog i osmog razreda. Aktivnost vodi naš bivši učenik Manuel Kralj, jedan od onih koji su proslavili školu i čija je fotografija u društvu slavnih postavljena iznad vrata zbornice. Manuel je, prisjetimo se, 2010. godine osvojio treće mjesto na državnom natjecanju u hrvatskome jeziku. Sada je učenik 4. razreda II. gimnazije.

Manuel se ne zadovoljava samo sadržajima koje nudi obvezni nastavni program pa se uključio i debatu. Zamolili smo ga da nam kaže kakav je to projekt i što njime želi postići.

 

Mravek: U osnovnoj si školi bio uvijek vrlo samostalan i posvećen zadanim ciljevima. Očito te ta osobina nije napustila ni u srednjoj školi. Čime se trenutno baviš osim učenjem i berbom petica?

 

Manuel: Bavim se debatom i raznim projektima vezanim uz nju.

 

Mravek: Sredinom rujna održao si predavanje učenicima sedmih i osmih razreda o komunikacijskim vještinama i debati općenito.

Kako je bilo stati pred stotinjak žamorljivih osnovnoškolaca i zadržati njihovu pozornost?

 

Manuel: S obzirom da se debata i bavi javnim govorenjem, imao sam dosta iskustva, tako da nije bilo preteško.

 

Mravek: Tvoj je trenutni interes govorna vještina i kako njome ovladati. Upustio si se i u zahtjevan projekt kako poučiti druge da njome ovladaju. Možeš li nam reći  što je cilj tvojih izlaganja?

 

Manuel: Čak bih rekao da je glavni cilj debate učenje o argumentaciji tvrdnji (tvrdnji s kojima se slažemo, ali i onih s kojima se ne slažemo). Tako npr., ako netko misli da sladoled treba jesti, svejedno će morati argumentirati zašto ga ne treba jesti. Govorna vještina tu više služi pridavanju uvjerljivosti.

 

 

Mravek: Kojim se metodama služiš za postizanje toga cilja, odnosno možeš li nam ukratko reći kako ga najučinkovitije postići?

 

Manuel: Vježbanje. Potrebno je uzeti neku temu (u debati se to zove teza), argumentirati je (npr., treba ukinuti domaću zadaću jer ona sama ne doprinosi boljem obrazovnom sustavu zato što ne potiče individualnost i kreativnost učenika) te nakon toga iznijeti tu argumentaciju pred ljudima, dakle održati javni govor.

 

Mravek: Predavanja su već počela. Kakvi su tvoji prvi dojmovi?

 

Manuel: Zasada jako pozitivni. Učenici koji su se prijavili jako su zainteresirani i vrlo inteligentni, što dosta olakšava moju ulogu tamo.

 

Mravek: Koliko će trajati poučavanje i kako će se projekt dalje razvijati?

 

Manuel: Debata je koncipirana da traje tijekom cijele školske godine. Glavni nam je cilj ove godine županijsko natjecanje (nadamo se i državno). No planirao sam nastaviti taj projekt i sljedećih godina.

 

Mravek: Je li ovaj tvoj interes povezan i s mogućim izborom studija?

 

Manuel: Pa, ne nužno. Više je povezan s općenitim razvojem osobe. Daje odlične temelje i za ekonomiju, pravo, fiziku, psihologiju itd., jer te uči strukturiranom i argumentiranom načinu razmišljanja.

 

Mravek: Zahvaljujemo ti i želimo da budeš uistinu kralj u svemu što radiš i čemu se posvetiš.

 

 


Kestenijada

U našoj je školi 24. listopada  održana kestenijada. Premda je sve trebalo početi u 16 i 30, već su se u 13,00 sati na školskom igralištu počeli okupljati roditelji, učenici i učitelji. Tamo su bile četiri bačve na kojima je naš domar Željko s nekim profesorima pekao kestene. Djeca su se igrala lovice, nogometa, skrivača… Roditelji su za to vrijeme pričali s učiteljima i s drugim roditeljima. Kad su kesteni bili gotovi, odjednom su se svi okupili oko bačava kako bi dobili kestene. Nakon toga neki su roditelji otišli doma, a drugi su ostali. Igralištem je odjekivala glazba i zabava se nastavila. Neki su se zadržali sve do mraka pa su bili umorni. Svi su se jako dobro zabavili, a mnogi su dobili dvije porcije kestena. Poslije se danima pričalo o kestenijadi. Svi jedva čekaju sljedeću kestenijadu.

 

 

 

Nikita Katinčić, 4.a


Skupljane starog papira

Toga smo 23. listopada već oko osam sati svi krenuli u Konzum po stare kutije. Kako smo žurili i jurili, kutije su, naravno, letjele po zraku. Puhao je snažan vjetar pa je prizor bio još veseliji. Vratili smo se s puuuuuno kutija i vrećica i pridružili ih papiru koji smo donijeli od kuće.

Malo po malo u Konzumovu je skladištu kartona bilo sve manje, a u našem kontejneru sve više. Na kraju smo vagali sve te kartone da se vidi tko je donio najviše. Moj razred 5.b proslavio se osrednjim mjestom na ljestvici.

 

 

Fran Domljan, 5.b


Upisi u 1. razred

Office 365 za škole

Besplatna Office 365 usluga i alati koji omogućuju suradnju i komunikaciju između svih sudionika u obrazovnom sustavu.

Prijavite se svojim AAI@EduHr elektroničkim identitetom.

Kalendar
« Prosinac 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

E-DNEVNIK

Priloženi dokumenti:
e-D upute za roditelje.pdf

Siguran internet

Priloženi dokumenti:
HAKOM Brosura.pdf

Kalendar
« Prosinac 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Naš YouTube kanal

Web novine MRAVEK

Video zapisi

Jelovnik

Priloženi dokumenti:
JELOVNIK444.doc

CMS za škole logo
Osnovna škola Dr. Ivan Merz, Zagreb / Račkoga 4, HR-10000 Zagreb / os-imerz-zg.skole.hr / ured@os-imerz-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju